Nahřívaný tabák

HNB (např. IQOS, GLO) Nová generace elektronických cigaret funguje na principu nahřívání lisované směsi tabáku s glycerinem při 330°C (klasická cigareta hoří při 800°C). Toto kuřácké zařízení je propagováno jako zdravější varianta kouření, což není pravda. Látky přítomné ve výparech jsou totožné s látkami, které se vyskytují v tabákovém kouři. Produkty tepelné degradace a pyrolýzy jsou stovky látek s různou mírou toxicity. HNB je k dispozici teprve od roku 2017. Od uvedení na trh uplynula velmi krátká doba na to, aby bylo možné určit přesnou míru zdravotní škodlivosti a bezpečnosti. Kolem HNB se "rozjela" mohutná marketingová kampaň, která cílí na mladé lidi. Pro mladou generaci je atraktivní vzhled zařízení (působí jako šperk a imigový doplněk pro muže i pro ženy). Lákavá je propojitelnost elektronických kuřáckých zařízení s mobilními telefony prostřednictvím aplikací. Reklamu na tabákové výrobky zákon zakazuje. Tabákové firmy zákaz obcházejí. Při propagaci svých výrobků jdou cestou ambasadorů - známých osobností, které se prezentují na sociálních sítích, kde mají z řad svých fanoušků tisíce followerů. Umístěný příspěvek s fotkou např. IQOS tak zhlédne velké množství mladých lidí, a tak v podstatě dělají reklamu na tabákové výrobky. Postupem času klesá počet kuřáků klasických cigaret, a tabákové firmy tak přichází o velkou část zisku. Tabákové firmy uvádí na trh tyto elektronické kuřácké novinky proto, aby se na trhu nadále udržely.

Děti si oblíbily elektronické cigarety. Snáze tak zatají kouření ve škole. Cigaretu by si ve škole zapálil jen trouba, ale iqos na rozdíl od ní není z člověka cítit ani v místnosti - oceňuje specifické výhody elektronických zařízení, která jsou alternativou klasických cigaret, sedmnáctiletá Kamila. Elektronická "cigareta", která funguje na bázi zahřívání tabáku, patří i z tohoto důvodu mezi mladými kuřáky k nejoblíbenějším. Mimo školy je to podle ní do značné míry otázka stylu. "To se pozná na první pohled, kdo nejspíš vytáhne iqos a kdo bude kouřit třeba balený," dodává studentka.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/deti-studenti-skola-elektronicke-cigarety.A190424_205954_domaci_zazZdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/deti-studenti-skola-elektronicke-cigarety.A190424_205954_domaci_zaz

Velká nahřívaná lež.  System nahřívaného tabáku používaný v bezkouřovém elektronickém zařízení IQOS navrženém společností Philip Morris International (PMI) se tváří jako "zdravější alternativa tradičních cigaret". Výsledky studií, které to mají potvrzovat, jsou ale sporné. Drtivou většinu jich totiž vytvořili lidé přímo spojení s výrobcem IQOS, tabákovým koncernem PMI. Ti se snažili svůj produkt prodat i jako nástroj na odvykání kouření, což je podle lékařů nebezpečná lež.

Zdroj: 

https://www.investigace.cz/velka-nahrivana-lez/

Celebrity inspirují děti ke kouření. Náhražka cigarety se stala hitem sociální sítě. K dostání je bílá i maskáčová. Ladit může s hodinkami nebo autem. Řeč je o "cigaretě" Iqos. Na rozdíl od té klasické se nezapaluje, tabák se v ní zahřívá. Proces probíhá v krabičce, která je k mání v pestré škále barev. "Cigaretu" podpořila v poslední době na sociální síti zhruba desítka známých osobností. "Zkouším Iqos, protože je to lepší volba," uvedla modelka Simona Krainová, jejíž profil sleduje 333 tisíc lidí. Heslem "lepší volba" označil svou fotografii s cigaretou Iqos i internetový bavič Kazma.

Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/celebrity-inspiruji-deti-ke-koureni-nahrazka-cigarety-se-stala-hitem-socialni-site.A180827_203013_ln_noviny_sebZdroj: https://www.lidovky.cz/domov/celebrity-inspiruji-deti-ke-koureni-nahrazka-cigarety-se-stala-hitem-socialni-site.A180827_203013_ln_noviny_seb

© 2022 GLOBAL Consulting, s.r.o.. Václavské náměstí 1, Praha, 110 00
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky